loading...
سرسرا
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سلام 0 175 ali
سلام 0 151 ali
علی بازدید : 224 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

حاجی بابایی: من معلم را کمتر از رئیس جمهور و وزیر و قاضی نمی دانم و همه اینها را دست ساخته معلم هستند

خلاصه ی سخنان آموزش و پرور در آیین گشایش دانشگع فرهنگیان به نقل از خبرآنلاین



حاجی بابایی در پاسخ به سئوالی درباره تعهد استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان توضیح داد: "تعهد استخدامی فارغ التحصیلان، هم مصوبه مجلس و هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و موضوع "تعهد دبیری" مصوبه قانونی شده است. تعهد دبیری یعنی همه استخدام موارد گوناگون را پیگیری می کنیم و مربوط به این دولت و دولت بعدی نیست.

[Image]




امید سلیمی بنی:  محمدرضا حاجی بابایی که این روزها شایعاتی درباره آمدنش به انتخابات ریاست جمهوری آینده شنیده می شود درپاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان آموزش درباره اقداماتی مانند 6 ساله کردن ابتدایی و تعطیلی پنجشنبه ها، به خبرآنلاین گفت: "حتما همه کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می پذیرید اثرسنجی می شود. اولا کارهایی که ما انجام می دهیم قانون است یعنی چیزی نیست بررسی کنیم کاری را خوب انجام داده ام بعد، باید اجرای قانون را بررسی کنیم. هر کاری در آموزش و پرورش انجام می شود نظام ارزشیابی دارد. سنجش ها می آید بررسی می کند و اشکالات را بررسی می کند. این بررسی را نمی کند که اگر بد اجرا شد، اجرا را متوقف کنیم.اجرا بررسی می شود و اگر اشکالاتی و گیری در اجرا وجود داشت، آن را رفع می کنند."

او در پاسخ به سئوال دیگری درباره بررسی اشکالات این طرح، توضیح داد: "بله، اشکالات و نواقص بررسی شده است."

وی درباره تهیه اسناد رفع اشکالات اقدامات طرح تحول بنیادین گفت: اسناد آن را دست انتشار داریم."

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره تعهد استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان توضیح داد: "تعهد استخدامی فارغ التحصیلان، هم مصوبه مجلس و هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و موضوع "تعهد دبیری" مصوبه قانونی شده است. تعهد دبیری یعنی همه استخدام موارد گوناگون را پیگیری می کنیم و مربوط به این دولت و دولت بعدی نیست.

حاجی بابایی همچنین درباره شایعه حضورش در انتخابات و اعلام یکی از چهره های سیاسی درباره کاندیداتوری وی در ریاست جمهوری آینده گفت: حتما شوخی کرده اند."

 

خلاصه سخنان وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش دانشگاه فرهنگیان:

- من معلم را کمتر از رئیس جمهور و وزیر و قاضی نمی دانم و همه اینها را دست ساخته معلم هستند. اگر قرار باشد یک روز فقط برای یک نفر سوگندنامه وجود داشته باشد، اول برای معلم است که با خدا پیمان ببندد که می خواهد معلم باشد.

- هر چه زشتی وجود دارد مال بی توجهی به معلم است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نقطه شروع تحول بنیادین است و همه امکانات برای دانشجویان فراهم است. نباید معلم حتی یک روز سرش را جلوی یک نفر خم کند که می شود من را استخدام کنی. امروز بدون اینکه کسی از کسی خواهش کند به شکلی عمل شده که حتی معلم پیش رئیس آموزش و پرورش سر خم نکند و کارش انجام شود. معلم باید عزت داشته باشد. امروز معلم در کشور مجبور نیست به کسی التماس کند کار من را پیگیری کن که جایی گیر کرده. گفته ام به شکلی حرکت کنیم که یک معلم پشت در اتاق ما حضور پیدا نکند. جلوتر حل کنید معلم برود کلاس و فقط درس بدهد.

- می توانم اگر در خیابان کسی راه می رفت تشخیص بدهم معلم است یا نیست. توصیه کرده ام به معلمان که معلم باید طوری رفتار کند که در یک مهمانی 50 نفره همه بفهمند او معلم است.

- 2 سال طول کشید اساسنامه دانشگاه معلمان آماده شود و در 15 بهمن (امروز) از زمان تفکیک آموزشکده ها از وزارت علوم و الحاقش به آموزش و پرورش که تعداد دانش آموزان هنرستانها از 30 درصد کل دانش آموزان به 45 درصد رسیده. برنامه پنجم گفته در طول 5 سال تعداد هنرستانها به 50 درصد برسد. رسما اعلام می کنم اول مهر آینده این تعداد از 50 درصد می گذرد.

- کاری می کنیم اگر 6-3-3 اجرا شد، دانش آموزان دوره های فنی و حرفه ای 3 سال تحصیل فنی می کنند. 64 پردیس دانشگاه فرهنگیان همزمان در کشور فعال است و 25 هزار دانشجو و 31 هزار معلم در این مراکز برای تغییر مدرک وارد شده اند و اکنون 56 هزار دانشجو تحصیل می کند و سال آینده به 80 هزار نفر می رسد و در سال بعد بالاتر از 100 هزار خواهد بود.

- خیال نکنید کار کردن سخت است. سخت تر این است که دیگران کار سخت شما را تحمل کنند. کار کردن در جامعه اینطور نیست که راحت تحمل می شود. اگر کار کردی و توفان ایجاد نکرد به کار خودت شک کن. بزرگی می گفت اگر هواپیما روی باندی حرکت می کند و هوا متراکم در مقابل او می ایستند و این هواپیما طوری ساخته شده که لیز می خورد و بالا می رود. گاهی می گویند این تحول بنیادین چی شد؟ قرار نبوده کاری بکنیم که همین الان ببینید. تحول، کار زیرساختی است و یکی از این شکوفه های این تحول، دانشگاه فرهنگیان است.

- با تحول بنیادین که ساختمان درست نمی کنیم. دیپلم هنرستان هنوز امروز که مدرکش را بگیرد التماسش می کنند بیا سر کار ولی طرف لیسانس می گیرد و می آید در جامعه ومعلوم نیست بازار کار داشته باشد. این تحول بنیادین است.

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 1,008
  • بازدید کلی : 33,312
  • کدهای اختصاصی
    ابر برچسب ها




     
    [color=#333333][size=2]

    دانشگاه

    فرهنگیان

    سرسرا

    کنکور

    دروس

    [/size][/color]